sobota, 9 maja 2015

#5 Szkoła średnia:Liceum czy Technikum?

Witajcie czytelnicy!
Widzę, że liczba odwiedzin, obserwatorów i komentarzy wzrasta. Bardzo mnie to cieszy i bardzo wam dziękuję :)
Weekend własnie się zaczyna, a ja przychodzę do was z tematem szkoły!
Myślę, że notka przydatna dla osób kończących gimnazjum i niezdecydowanych, co wybrać-liceum czy technikum.

Ja jestem w 1 klasie technikum na profilu technik żywienia i usług gastronomicznych. Bardzo podoba mi się mój profil, więc jeżeli ktoś się wybiera to polecam. Ale, nie o tym teraz.

Co lepsze-liceum czy technikum?
To zależy co chcesz robić w życiu. Jeżeli nie masz wybranego celu życiowego-idź do liceum. Nauczysz się każdego przedmiotu, a po 3 latach będziesz mogła\mógł zdecydować na co iść dalej.
Wybierając technikum jest się pośrednio zdecydowanym, co będziemy robić w przyszłości.
Dlaczego technikum?
Po technikum masz wszystko, co wymagają pracodawcy, czyli:
♥ matura
♥ zawód
♥ tytuł technika
♥ umiejętności
♥ wykształcenie średnie 
Po takiej szkole nie musisz iść na studia. Możesz od razu iść do dobrej pracy, jeżeli tylko Ci się uda. Teraz najbardziej liczą się umiejętności, mniej to, jakie masz wykształcenie. (wg mnie)
Jest to także według mnie najtrudniejsza szkoła, ponieważ trzeba pogodzić przedmioty podstawowe, z zawodowymi. Kończy się to egzaminem zawodowym, po którym zdobywasz zawód. Ponadto w ciągu 4 lat nauki, masz praktyki w firmach lub w szkole*.

Ja jestem bardzo zadowolona, już w 1 klasie, że wybrałam technikum. Co prawda mam o wiele więcej nauki niż koleżanki w liceum ale wiem, że warto.

Podsumowując:
* jeżeli nie wiesz, co chcesz robić w przyszłości-wybierz liceum
* jeżeli mniej więcej wiesz i chcesz mieć już zawód-wybierz technikum
* liceum-matura, wykształcenie średnie; technikum: matura, wykształcenie średnie, umiejętności, tytuł technika.

W jakiej szkole jesteście\byliście? :)


*u mnie w szkole są praktyki co tydzień w szkole, a w 3 klasie przez cały miesiąc, nie wiem jak w innych szkołach



53 komentarze:

  1. Bardzo przydatny post.Ja jestem dopiero w pierwszej klasie gimnazjum ale już się zastanawiam co wybrać :-).
    magdasara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie wybór szkoły jeszcze nie tyczy, ale niestety już blisko do tego :/ a wybór szkoły ponadgimnazjalnej to nie jest łatwa sprawa, ale jak widzę technikum ma same plusy :D chociaż trwa o rok więcej ;p
    http://larysa-de-villiers.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem w I LO na profilu biol - chem. Cieszę się, że wybrałam liceum, choć uważam, że technikum to też super wybór. Nie wiem jeszcze, co chcę robić w przyszłości, na pewno coś związanego z biologią i chemią... ;) Ale mam jeszcze czas. Ale super, mamy tyle samo lat. ;** Warto wiedzieć. ;)
    Bardzo przydatny post. Sama miałam problem z wyborem szkoły po gimnazjum, wiem, że nie jest to łatwy orzech do zgryzienia. ;)
    http://swiat-zwariowaneej.blogspot.com/
    Buziaki,
    Jo H.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na posta! Śliczne zdjęcia :)
    http://jullia2452.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę się trochę z tobą nie zgodzić. nie zawsze po samym technikum ludzie chcą zatrudniać takie osoby. :)
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie :)
      Zależy jak się komu uda, bo jeden skończy technikum i będzie miał dobry zawód a inny po studiach nie będzie mógł znaleźć pracy :)

      Usuń
  6. ja też jestem w technikum i nie żałuje!:*
    obs/obs?
    KOCHANA, POKLIKASZ U MNIE W LINKI, BARDZO PROSZĘ, ODWDZIĘCZĘ SIĘ!:* (sprawdzam)
    http://mylife-tasia.blogspot.com/2015/05/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jeszcze nie mam problemu z wyborem, jak narazie jestem w 1 klasie gimnazjum :D
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem w liceum na profilu biol-chem-mat i nie żałuję, głównie dlatego, że chciałabym studiować medycynę. Jednak jest to ciężki kierunek i mam nadzieję, że mi się uda :) Bardzo przydatny post dla osób, które kończą gimnazjum i nie wiedzą co wybrać :)

    http://youcanbeglorious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. jedyne, co wiem, to to, że wybiorę w przyszłym roku liceum. Niestety, na więcej mam pustkę... a co do tego wyboru, to niestety po 1 klasie wybiera się rozszerzenia i tym samym zmniejsza wybór, ale i tak jest dość szeroki
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdzie były robione zdjęcia? Śliczne! <3 zapraszam do mnie http://x-future-x.blogspot.com/
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  11. ja jestem w liceum i nie żałuje decyzji ;)obserwuję i zapraszam do siebie ;)
    http://lilajanowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja na razie nie myślę o tym ponieważ jestem w gimnazjum lecz chciałabym iść do liceum :)

    dziś założyłam bloga o Edzie Sheeranie i zapraszam do odwiedzenia!
    http://edsheeranpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. masz świetnego i kreatywnego bloga,
    Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj,
    a na pewno się odwdzięczę!
    Byłoby mi bardzo miło gdybyś poklikała w linki na moim blogu
    (ja poklikam na Twoim jeśli masz) Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak na razie jestem w 2 klasie gimnazjum więc jescze zostało mi troche czasu do zmiany szkoły ale zdecydowanie wybieram Liceum :)
    Myślę że Technikum nie jest dla mnie dobrą alternatywą :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jestem w technikum i bardzo sie cieszę :)
    Świetny post :)
    Jestem tutaj pierwszy raz i na pewno pozostanę na dłużej. :)
    Obserwuje i zapraszam do siebie :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja chyba pojde do technikum :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oo nie spotkałam się jeszcze z takim postem i bardzo się z tego cieszę. Również cieszy mnie to, że wybrałaś technikum i o nim wspominałaś. Zbyt dużo osób w internecie spotkałam, którzy wolą liceum. Jestem również w technikum i już nie doczekam się kiedy skończę :3

    Pozdrawiam, zapraszam
    http://little-carmineshell.blogspot.com/2015/05/bucket-list.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że dobrą opcją, której niestety nie opisałaś jest szkoła zawodowa. Moja siostra ukończyła taką właśnie i było jej łatwiej znaleźć pracę ( w zawodzie fryzjerki) niż innym koleżanką. Dlaczego? Głownie przez to, ze w szkole zawodowej jest więcej praktyk i często dostajesz pracę bezpośrednio po nich ;)

    niutta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny post i śliczne zdjęcia! . .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Chce też zrobić z kimś konkurs fotograficzny i szukam osób,może chciałabyś? Napisz u mnie na blogu
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pomysł na notkę bardzo dobry! :)
    Niestety za mało rozwinęłaś temat. Dodatkowo nie zgadzam się z Tobą do końca (mam nadzieję, że nie zdenerwuje Cię to, co napiszę. Nie denerwuj się na mnie :) ). Ja poszłam do liceum, mimo że wiedziałam, co chcę robić w życiu. Udałam się a profil mat-fiz. Wiązałam przyszłość z pewnym zawodem, który wiąże się z tą klasą. Nie mogłam iść do technikum. Nie istnieje bowiem takie, po którym zdobyłabym swój wymarzony zawód. Żeby go zdobyć, trzeba udać się na studia.
    Równie dobrze mogłabym iść do technikum, ale dlaczego nie poszłam? Ponieważ miałabym rok "w plecy" :)
    To moja opinia. Każdy może się z nią nie zgadzać.
    Pozdrawiam cieplutko, Illuzjonistka.
    http://dlaczego-to-sie-stalo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie denerwuję się, każdy ma prawo do swojej opinii ;) Gdybym była na Twoim miejscu, również poszłabym do liceum :)
      Pozdrawiam również

      Usuń
  21. Nice photos! <3

    I'm following you, I hope you can follow me back <3
    http://sleepy-deer.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne zdjęcia, ślicznie wyglądasz :)
    Obserwuję i liczę na uczciwy rewanż
    Zapraszam http://infinityyoung01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja Lo, ale zaluje w sumie, ze nie wybralam tech :c
    Spodobal mi sie twoj blog, dlatego go zaobserwowalam, milo mi byloo, gdbyś sie odwdzieczyła i tez dala follow ;p :*
    http://pinkintherain.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny post :* wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. przydatny post dla osob kończących gimnazjum;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja chodzę do liceum i nie żałuję swojego wyboru ;)
    Obserwuję i zapraszam Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  27. zASTANAWIAM się czy nie pójść do zawodówki no ale pomyślę mam jeszcze rok nauki w gimnazjum
    Obs za obs?
    Pinaxi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja idę do liceum :*
    Może wspólna obserwacja?
    Daj znać u mnie
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
  29. jestem w liceum i jestem zadowolona z tego wyboru :)
    Obserwuje i zapraszam
    http://jtere.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja mam zamiar pójść do liceum, ale jeszcze do tego długa droga.
    Ps. Już obserwuję i liczę na to samo.
    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. bardzo chciałabym pojśc do liceum ze względu na to,że w moim mieście nie ma dobrego technikum :)
    pozdrawiam
    http://typical-writers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Właśnie dziś rozmawiałam o tym z moją ciocią. Wiele osób woli iść do technikum, ja jednak wybrałam już liceum i chyba wyjdzie mi to na dobre, bo nie mam pojęcia co zrobić ze swoją przyszłością. Świetny post, fajnie by było, gdybyś go trochę rozwinęła, ale i tak mi się podoba :)
    Obserwuję i zapraszam x http://xpointlessgirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo przydatny post dla osób, które właśnie kończą gimnazjum :)

    Pozdrawiam
    ☕ Czarna Kawaa

    OdpowiedzUsuń
  34. Ale cudowne zdjęcia :) miło się czyta Twojego bloga
    zaobserwowałam i będzie mi bardzo miło jeśli także zaobserwujesz :)
    Thedesiree.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie do końca się zgadzam, ponieważ jeśli wiesz dokładnie, kim chcesz być, np. lekarzem tak jak w moim przypadku, to nie pójdziesz do technikum ;) Wtedy jasne jest, że liceum. Tak samo z innymi zawodami typu prawnik itd.

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja poszłam do liceum, ponieważ nie wiem, co będę chciała robić w przyszłości. Poza tym w moim mieście nie było odpowiednich kierunków ;)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Zgadzam się, że pracy w technikum jest sporo, ale zauważ z czym porównujesz! Żadna klasa lo nie jest taka sama, np biolchem i matfiz to jednak tzw zapieprz bez żadnej przerwy. Jestem na biol chemie i babka stwierdziła że przerobi z nami całe dwa podręczniki, podstawę i rozszerzenie także sprawdzian jest praktycznie co tydzień, a to tylko biologia która wbrew pozorom wcale taka łatwa nie jest jak w zakresie podstawowym.. a do tego trzeba doliczyć na podobnym poziomie chemie i fizykę i dodatkowo resztę przedmiotów. Według mnie roboty jest po równo i w technikum i w liceum, bo nigdzie nie odetchniesz. No, chyba że na humanie :p
    Ale zgadzam się, wybór szkoły uzależnia od tego co chcesz robić w życiu. Jeśli bardziej ktoś się kieruje na studia to lepiej iść do liceum, bo ominie się niepotrzebne na studia praktyki :D ale to wszystko zależy..
    Pozdrawiam i powodzenia w technikum! (:
    / zespol-d

    OdpowiedzUsuń
  38. Myślę, że nie można powiedzieć, która szkoła jest lepsza, a która gorsza. Wszystko zależy od profilu i tego, co chcesz robić dalej. Ja jednak planuję iśc do liceum. :)

    Mam prośbę: mogłabyś poklikać w linki chociaż do kilku rzeczy z KAŻDEGO SKLEPU w najnowszym poście?
    Napisz w komentarzu jeśli klikniesz, gdyż wylosuję kilka osób i podam linki do ich blogów w następnym poście. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com



    OdpowiedzUsuń
  39. ja idę do Liceum na profil Straż Celna, a interesuje mnie moda, może idę tam ze względu na rodzinę, ale bede chyba załowała, zapraszam na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  40. ja jestem a raczej byłam bo własnie zakonczyłam swoją edukacje dzisaj ;D MATURY SKONCZONE ;D więc byłam w liceum na mat-geo-ang, bardzo polecam ten profil osobom które lubia matematyke rzecz jasna ;d
    powodzenia w wyborze szkoły! :))

    OdpowiedzUsuń
  41. ja jestem w technikum hotelarskim ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Mimo że wybór szkoły mam dopiero za dwa lata to już teraz myślę o tym czy wybrać technikum czy liceum i właściwie...nadal nie wiem haha

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała.

    OdpowiedzUsuń
  43. Również pisałam post o wyborze szkoły, haha :D Ja jestem w technikum na profilu technik obsługi turystycznej i aktualnie jestem cały miesiąc na praktykach w biurze podróży :) I jestem w klasie 1, również polecam ten profil, a gastronomia też podobno fajna, ale dla osób lubiących gotować :)

    Zapraszam do siebie:
    http://just-aulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja mam jeszcze 2 lata ;)
    Chyba jednak pójdę do liceum..

    blogerkafashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Przede mną ten ciężki wybór, zostało mało czasu, a ja jeszcze się waham. Bardzo przydatny post. Pozdrawiam :)

    Zapraszam, dopiero zaczynam :)
    http://daszradewytrwacmimowszystko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Trochę nie zgadzam się z tym co napisałaś. Nawet bardzo a wręcz czuję się trochę urażona. W kwestii wyboru szkół i studiowania siedzę od dawna. To nie tak, że do liceum idzie się nie mając planu na życie. Do liceum idzie się gdy, najprościej mówiąc, w technikum nie zdobędzie się potrzebnego wykształcenia. Technikum nie oferuje wszystkich zawodów, czasem spędzenie dodatkowego roku ucząc się jakiejś profesji to czyste marnowanie czasu. Ja mam zamiar studiowania kulturoznawstwa - nie wyobrażam sobie siebie w technikum. Prawda jest taka, że do idąc do liceum trzeba mieć jakiś pomysł na siebie właśnie przez fakt braku przygotowania do zawodu i przymus dalszej nauki.
    http://nekoworlds.blogspot.com/2016/02/eyebrows.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, nie zwróciłam na to uwagi:) dzięki za przeczytanie posta i szczera opinie:)

      Usuń
  47. Hej ja jestem w technikum na profilu fryzjerskim i jak na szkołę polecam bardzo mi się to podoba i jeśli wy tez lubicie wykonywać jakieś różne fryzury to polecam.
    Serdecznie zapraszam w wolnej chwili do mnie na bloga :* :*

    najkalove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Jestem w I LO na profilu mat-fiz-inf, chociaż wiem co chcę robić w życiu, mam już wybrane studia i uczelnię, gdybym drugi raz miała wybierać między liceum a technikum bez zastanowienia wybrałabym liceum

    OdpowiedzUsuń